ثبت رسمی خودرو و املاک از دعواهای ناخواسته حقوقی جلوگیری می کند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت منشأ بخش عمده‌ای از پرونده‌های حقوقی مربوط به معاملات عادی در حوزه مالکیت‌هاست

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: منشأ بخش عمده‌ای از پرونده‌های حقوقی مربوط به معاملات عادی در حوزه مالکیت‌هاست.

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوردر خصوص مشکلات پیش‌رو در نقل و انتقال خودرو اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که اکنون در دستگاه‌های قضایی به خصوص دادگستری‌ها داریم، پرونده‌هایی است که ناشی از دعاوی معاملات عادی و اختلافات در این زمینه است.

وی با بیان اینکه منشأ بخش عمده‌ای از پرونده‌های حقوقی مربوط به معاملات عادی در حوزه مالکیت‌هاست، ادامه داد: معتقدیم در کشور باید اراده ملی برای توسعه ثبت رسمی و جلوگیری از معاملات عادی حاکم شود.

معاون قوه قضاییه با اشاره به اینکه هم معاملات در حوزه منقول مانند خودرو و هم غیرمنقول مانند املاک، اراضی و آپارتمان‌ها نیازمند تنظیم سند رسمی است، گفت: اگر نسبت به توسعه ثبت سند رسمی به شکل جدی اهتمام ورزیم و رسانه‌ها منافع آن را تبیین کنند و همچنین مالکان خودرو بدانند که ثبت رسمی مالکیت خودرو چه منافعی به همراه دارد و آن‌ها را در مقابل آسیب‌ها و مشکلات محفوظ می‌کند، شاهد کاهش مشکلات خواهیم شد.

تویسرکانی با بیان اینکه با تنظیم سند عادی مسئولیت‌هایی ناخواسته متوجه اشخاص می‌شود، گفت: همه باید اهتمام جدی نسبت به قانون ورزند که درواقع در ثبت رسمی معاملات خودرو باید اقدام شود تا از دعوای ناخواسته پیشگیری کرده و از هزینه‌های فراوان در کشور جلوگیری کنیم.

منبع : تسنیم