اختصاص 13 میلیارد ریا ل برای مسکن جوانان در لایحه بودجه 94

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، از تصویب 13 میلیارد ریال بودجه در تبصره‌های لایحه بودجه سال 94 برای هزینه در حوزه مسکن جوانان خبر داد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، از تصویب 13 میلیارد ریال بودجه در تبصره‌های لایحه بودجه سال 94 برای هزینه در حوزه مسکن جوانان خبر داد.

دکتر محمود گلزاری در جلسه شورای اداری اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان این مطلب، افزود: با وجود تصویب این میزان بودجه توسط دولت برای هزینه‌کرد در بخش مسکن جوانان، باز هم دلواپس تصویب نهایی این مقوله در مجلس شورای اسلامی هستیم، این در حالی است که وزارتخانه با مسایل مالی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که معتقدیم مدیریت در این دو حوزه نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر دولت و وزارتخانه به جد پیگیر مدیریت بودجه هستند، تصریح کرد: متأسفانه امروزه 20 درصد از جوانان استان زنجان از بیکاری رنج می‌برند و آفتی که علاوه بر این موارد دامن‌گیر قشر کارمند شده، شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت پس از استخدام در ادارات و پست‌های مدیریتی است.

گلزاری درباره وضعیت این وزارتخانه بعد از ادغام نیز اظهار کرد: وزارتخانه تمایل زیادی به تفکیک دو حوزه ورزش و جوانان دارد، این در حالی است که در هر صورت ما با ادغام دو حوزه ورزش و جوانان و اصل قضیه با مشکل مواجه‌ایم و شورای عالی جوانان، مهرماه امسال و طی جلسه‌ای این ادغام را مشکل‌آفرین عنوان کرده است، چرا که دو حوزه در مسایل و مشکلات متفاوت‌اند، از این رو احتمال تفکیک این دو حوزه زیاد است.

در ادامه این جلسه، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز یکی از مشکلات اساسی امروز را دخالت دولت در مسائل مختلف زندگی مردم و توقع ملت در به عهده گذاشتن تمام امور بر دوش دولت برشمرد و گفت: این نوع نگاه غلط و نادرست بوده و موجب می‌شود دولت نقش مادری را ایفا کند که ملت نیز کودک نابالغ آن محسوب می‌شوند.

رضا حجتی با یادآوری اینکه لزوماً باید به فکر کوچک کردن دولت باشیم، اظهار کرد: والدین موظف‌اند از همان ابتدا معنا و مفهوم مشارکت اجتماعی که مستلزم میزانی از تعامل است را به فرزندان‌شان بیاموزند. در این خصوص یکی از نهادهای عمده اجتماعی سمن‌ها هستند که در کشورهای توسعه یافته تعدادشان بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه تأکید وزارتخانه، تشکیل سمن‌های غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی است، ادامه داد: گسترش این سمن‌ها میتواند موجب تمرکز همه موضوعات مورد توجه جامعه باشد. این در حالی است که وظیفه وزارتخانه نیز آموزش، ایجاد انگیزه، هدایت و پشتیبانی است و بر اساس آمار سال گذشته به ازای هر 100 نفر فقط یک سمن داشتیم که این بسیار تاسف‌برانگیز است.

سید ارسلان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه زنجان جزو معدود استان‌هایی است که هیچ مشکل خاصی در ارتباطات بین دو معاونت احساس نمی‌شود، تصریح کرد: با این وجود، در حال حاضر فضا به گونه‌ای است که دو حوزه از امکانات کافی برخوردار نیستند و امیدواریم این جریان در دولت فعلی بازنگری شده و مشکلات موجود مرتفع شود.

حمید حسنی معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز اظهار کرد: امسال و سال گذشته موفق شدیم در شورای برنامه‌ریزی استان درصدی از بودجه‌های مورد نیاز کارگروه‌های فرهنگی را تصویب کرده و از بودجه استانی در نظر بگیریم. این در حالی است که در سال گذشته از 48 طرحی که برای سمن‌ها در نظر گرفته بودیم تنها 4 مورد به طور کامل اجرا شد و 165 میلیون ریال نیز به سمن‌ها اختصاص یافت.

منبع : ایسنا