منتظری می توان ورودی دیوان عدالت اداری را تا 20 درصد کاهش داد

رییس دیوان عدالت اداری گفت از آنجا که پیشگیری جزو وظایف ذاتی قوه قضاییه و به تبع آن دیوان عدالت اداری است، برای سال آینده، ضمن طراحی نقشه راه پیشگیری از تخلفات اداری، اهتمام خود را برای کاهش مراجعات به این نهاد قضایی بکار می‌بندیم

رییس دیوان عدالت اداری گفت: از آنجا که پیشگیری جزو وظایف ذاتی قوه قضاییه و به تبع آن دیوان عدالت اداری است، برای سال آینده، ضمن طراحی نقشه راه پیشگیری از تخلفات اداری، اهتمام خود را برای کاهش مراجعات به این نهاد قضایی بکار می‌بندیم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: قضات نباید فقط به فرآیند رسیدگی در پرونده‌های قضایی فکر کنند، بلکه وظیفه دارند به منظور کاهش مراجعات و تشکیل پرونده، ضمن توجه به دلایل بروز تخلفات، برای پیشگیری از آن نیز برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وی افزود: در سال جاری با اتمام کار راه‌اندازی دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در سراسر کشور، باید توجه به پیشگیری از تخلفات در اولویت قرار گیرد و قضات باید در تعیین برنامه و ترسیم نقشه راه برای این هدف کمک کنند.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان این که اگر بتوانیم در سال آینده با انجام اقدامات پیشگیرانه، ورودی‌های این نهاد قضایی را تا 20 درصد کاهش دهیم، توفیق قابل ملاحظه‌ای بدست آورده‌ایم، تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که در دستگاه‌های اجرایی شکایاتی که منشاء آن تخلف از مقررات قانونی است، روبه افزایش است و ما باید با مجموعه اقداماتی مانع از این افزایش تشکیل پرونده‌ها شویم.

منتظری در بخشی از اظهارات خود به تشریح معنای مسلمان و مومن از نگاه رسول گرامی اسلام پرداخت و گفت: اگر در جامعه اسلامی کسانی که نام مسلمان و مومن را بر خود می‌گذارند، مقید به معانی و معارف آن باشند، جامعه‌ای نیکو خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر در کشور شاهد آسیب‌هایی هستیم که ناشی از بی توجهی به این معارف غنی اسلامی است.

رییس دیوان عدالت اداری با طرح این پرسش‌ که چرا در جامعه تا این میزان جرم و خلاف زیاد است و آیا این در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی است؟ ادامه داد: متاسفانه نه فقط در کشور ما که در سایر کشورهای اسلامی نیز فرهنگ غنی اسلامی جاری و ساری نیست و امروز بزرگترین ضربه‌ای که بر پیکر دنیای اسلام وارد می‌شود، ناشی از همین است.

وی اظهار امیدواری کرد که به برکت جمهوری اسلامی ایران در کشور عزیزمان ایران با تربیت و ارتقای فرهنگ اسلامی مشکلات برطرف شود یا به حداقل برسد.

منتظری اضافه کرد: همچنین در قرن‌های اخیر شاهدیم آنهایی که اسلام را سد راه منافع خود می‌بینند، آگاهانه مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند و با توطئه‌های شیطانی از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهاییت در ایران و وهابیت در عربستان از جمله این توطئه‌های شیطانی است، افزود: اینها کسانی هستند که نام اسلام را یدک می‌کشند و استعمار و صهیونیسم بین الملل که جنایات آشکاری دارد با انداختن این جماعت به جان مسلمانان موجب شده‌اند در افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، لبنان و ... گروه گروه مسلمان کشته شود و در عوض آنان وضعیت خود را تثبیت کنند.

منتظری با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند، «آیا به شما خبر بدهم که چرا مومن، مومن نامیده شده است؟ برای اینکه مردم در خصوص جان و مال خود از او در امان هستند، و آیا شما را خبر بدهم که مسلمان کیست؟ مسلمان کسی است که مردم از دست و زبان او در سلامت باشند».

منبع : ایسنا