افتتاح دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در تمامی استان ها تا پایان سال 92

حجت‌الاسلام منتظری گفت بعد از زنجان، 4 استان دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری ندارند که تا پایان سال جاری دفاتر باقی مانده نیز راه‌اندازی می‌‌شوند

حجت‌الاسلام منتظری گفت: بعد از زنجان، 4 استان دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری ندارند که تا پایان سال جاری دفاتر باقی مانده نیز راه‌اندازی می‌‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام منتظری در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان زنجان گفت: هدف از راه‌اندازی این دفتر خدمت‌رسانی به مردم در اقصی نقاط کشور از جمله استان زنجان است.

وی افزود: تردد مردم به تهران برای ارائه شکایات و رسیدگی به پرونده‌ها مشکلاتی را به همراه داشت که با راه اندازی دفاتر استانی این مشکلات برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری اظهار کرد: زمانی که دستگاه‌ها در ارائه خدمات مناسب به مردم تخلف کرده و یا به وظایف قانونی خود به درستی عمل نکنند، دیوان عدالت اداری به شکایات مردم رسیدگی کرده و تظلم خواهی می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه قانون، دیوان عدالت اداری را مکلف به راه‌اندازی نمایندگی در تمام استان‌ها کرده است گفت: با راه‌اندازی دفاتر استانی دیوان عدالت اداری، خدمات قضایی به آسانی به مردم ارائه می‌شود و نیازی به حضور و ارائه شکایات مردمی در مرکز نخواهد بود.

وی ادامه داد: 11 وظیفه برای دفاتر نمایندگی استان‌ها تعریف شده و هر آنچه را که مردم برای رسیدگی به شکایت خود نیاز دارند، در دفاتر استانی ارائه می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور، با بیان اینکه تمام خدماتی که در تهران به مراجعان ارائه می‌شود، در مراکز استانی نیز ارائه خواهد شد، تنها محل رسیدگی به پرونده و صدور رای را مرکز کشور عنوان کرد.

وی دفتر دیوان عدالت اداری در استان زنجان را بیست و ششمین مرکز در کشور دانست و راه‌اندازی این دفتر را موجب سهولت در خدمت رسانی به مردم برشمرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه بعد از زنجان چهار استان دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری ندارند، گفت: این دفاتر تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌‌شوند.

منبع : خبرگزاری فارس