نظر پور محمدی در مورد پیوستن پزشکی قانونی و سازمان ثبت اسناد به وزارت دادگستری

وزیر دادگستری در مورد پیوستن سازمان ثبت و پزشکی قانونی و سازمان زندان ها به پورمحمدی توضیح داد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی صبح شنبه در مراسم تودیع و معارفه خود به وزارت دادگستری در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا موافق پیوستن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پزشکی قانونی و سازمان زندانها به وزارت دادگستری هستید؟ گفت: این لایحه در دولت قبل بوده و مجلس آن را دوباره به دولت برگردانده است. البته قوه قضائیه ملاحظات و نظراتی دارد تفسیرهایی هم در گذشته مطرح بوده است بنده نظر خاصی را ابراز نمی کنم.

وی در مورد جابجایی در معاونت ها گفت: مدیران خوبی در وزارت دادگستری هستند و باید منتظر ماند.

وزیر دادگستری کشورمان در مورد اجرای قانون دستبندهای الکترونیکی برای متهمان گفت: طرح بسیار خوبی است و موجب کاهش جمعیت کیفری زندانها می شود، ولی متاسفانه کسری بودجه داریم و در دولت قرار است لایحه بودجه 92 اصلاح شود تا بتوانیم به درستی آن را اجرا کنیم.

پورمحمدی همچنین با اشاره به اینکه تلاش کنیم تا عدالت حاکم شود، گفت: اینکه بگوییم جایگاه وزارت دادگستری مهم است یا خیر در ردیف دوم است و مهم آن است که مردم عدالت می خواهند. 9 میلیون پرونده زیبنده کشور ایران نیست در حالیکه بیش از 80 هزار حقوقدان داریم آقایان جایگاه وزارت دادگستری را خیلی بالا عنوان می کنند و باید این جایگاه عرشی را فرشی کنیم. من هم تلاش می کنم تا با دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی همکاری بیشتری داشته و با تمام زندانها، سازمان ثبت و پزشکی قانونی که با دولت ارتباط بیشتری دارند، تعامل بیشتری داشته باشیم.

منبع : خبرگزاری مهر