قوه‌قضاییه باید اختیارات وزیر دادگستری را افزایش دهد

معاون وزیر دادگستری گفت باید از ظرفیت وزارت دادگستری استفاده شده و تعامل بین قوا را افزایش دهیم

 معاون وزیر دادگستری گفت: باید از ظرفیت وزارت دادگستری استفاده شده و تعامل بین قوا را افزایش دهیم.

ساداتی معاون وزیر دادگستری در ادامه اظهار داشت: قوه‌قضائیه باید اختیاراتی را به وزیر دادگستری بدهد و اختیارات آن را ارتقاء دهد. همچنین بحث حقوق شهروندی که هم در قوه مجریه و هم در قوه قضائیه وجود دارد ارتقاء یابد چرا که توجه به حقوق شهروندی و عامی می‌تواند مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه موضوعاتی از قبیل پیشگیری از وقوع جرم، دفاع از لوایح و تدوین لوایح باید در مسئولیت وزیر دادگستری قرار گیرد، اظهار داشت: باید سازمان مبارزه با فساد تشکیل شود در واقع این موضوع فرا دستگاهی بوده و باید وزارت دادگستری در این زمینه دخیل باشد.

همچنین در این برنامه، یاوری قائم‌مقام وزیر دادگستری در نخستین جلسه وزیر دادگستری با معاونان اظهار داشت: بخش بهداشت قضائی و ارتباط بین بخشی وزارت دادگستری و قوه‌قضائیه از موارد مهم است که باید بستر آن فراهم شده و مشکلات را از بین ببریم. ارتباط دولت با قوه قضائیه باید صورت گیرد و جایگاه وزارت دادگستری که تا به امروز نادیده گرفته شده بود ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه وزارت دادگستری معمولا کمتر در مقام پاسخگویی وجود داشته است و به شکل محدود این امر محقق بود ادامه داد: بنابراین باید مسئولیت این وزارت ارتقاء‌ یابد و تعامل بین قوه مجریه و مقننه و قوه قضائیه بیشتر شود.  لایحه برنامه پنجم و استفاده از ظرفیت دادگستری باید انجام شده و ارتقاء یابد و همچنین اقدامات درون‌سازمانی و تکالیف اجرایی صورت گیرد.

منبع : خبرگذاری تسنیم