ثبت‌نام متقاضیان ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از 31 تیر

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت همه متقاضیان ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر تهران که واجد شرایط باشند از 31 تیر به مدت 10 روز فرصت ثبت نام دارند

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: همه متقاضیان ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر تهران که واجد شرایط باشند از 31 تیر به مدت 10 روز فرصت ثبت نام دارند.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری با اعلام این مطلب افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از تمامی متقاضیان واجد شرایط در شهر تهران که آمادگی ایجاد دفتر و ارایه خدمات مورد نظر را دارند، دعوت به همکاری می‌کند. وی افزود: ثبت‌نام فقط از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir صورت می‌گیرد.
شهریاری تصریح کرد: نام‌نویسی در این مرحله به معنی تایید صدور مجوز نیست و متعاقباً نسبت به تایید صلاحیت و اطلاع رسانی از طریق سامانه اینترنتی اقدام خواهد شد.
وی همچنین درباره شرایط عمومی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه، تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن سوء‌پیشینه کیفری برخی از این شرایط به حساب می‌آیند.
وی همچنین درباره شرایط اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: دارا بودن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های مرتبط با حقوق، فقه و حقوق و علوم قضایی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه‌های علمیه، داشتن حداقل بیست و پنج سال سن، دارا بودن پنج سال سابقه کار مرتبط، دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه از این دست شرایط است.
شهریاری خاطرنشان کرد: علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی فوق، افرادی که دارای سوابق خدمتی تایید شده باشند به تشخیص اداره کل خدمات قضایی در اولویت قرار دارند.
وی افزود: دریافت پروانه و اشتغال در این دفاتر برای وکلای دادگستری و مشاوران موضوع ماده 187 و کارشناسان رسمی دادگستری، قضات و سردفترانی که به انفصال دایم محکوم شده‌اند و این محکومیت قطعیت یافته است، شاغلان به تجارت طبق تعریف ماده 2 قانون تجارت و کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان موسسات عمومی غیردولتی ممنوع است.

منبع : روزنامه حمایت