مجوز مجلس به سازمان زندان‌ها برای تهاتر با شهرداری‌ها برای خروج زندان‌ها از شهرها

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت براساس مصوبه مجلس، سازمان زندان‌ها می‌تواند برای خروج زندان‌ها از محدوده شهرها، اقدام به انجام تهاتر و معامله پایاپای با شهرداری‌ها کند

رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد :

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: براساس مصوبه مجلس، سازمان زندان‌ها می‌تواند برای خروج زندان‌ها از محدوده شهرها، اقدام به انجام تهاتر و معامله پایاپای با شهرداری‌ها کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان زندان¬ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامحسین اسماعیلی درباره سرنوشت واگذاری زندان اوین و اینکه آیا شهرداری موافق ساخت زندان جدید در ازای تملک زندان اوین است یا خیر اظهار داشت: در مذاکرات با شهرداری توافقاتی داریم اما اینکه مسیر این توافقات هنوز نهایی نشده و در مرحله گفت‌وگو است.
وی ادامه داد: برای نهایی شدن این موضوع، فرآیندی باید تصویب شود که مراحل این فرآیند هم در قوه‌قضائیه، هم در دولت به لحاظ دولتی بودن ملک و هم در شورای شهر تهران وجود دارد و باید طی شود. جلسات متعددی برگزار شد و هماهنگی لازم بین طرفین وجود دارد. اما تا این فرآیند تصویب شود، مدتی زمان احتیاج دارد.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدمات تأمینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: در بودجه امسال، تدبیری به خرج دادیم تا این فرآیند کوتاه شود و آن این است که در ضمن لایحه بودجه امسال، اذنی گرفتیم که در امر انتقال زندان‌ها به خارج از شهر، می‌توانیم با شهرداری‌ها به صورت تهاتر عمل کنیم و معامله پایاپای انجام دهیم.
اسماعیلی افزود: این کار قدری فرآیند واگذاری و ساخت‌وسازها را تسهیل کرد و این جزو مواردی است که برای اولین‌بار در قانون بودجه 1392 با پیشنهاد سازمان زندان‌ها وارد شده است در حالی که این تصویب درباره پادگان‌ها و سایر ارگان‌ها وجود ندارد اما برای جابجایی زندان‌ها از داخل شهرها به خارج شهرها، یک اذن عمومی از مجلس گرفتیم که بتوانیم با شهرداری‌ها تهاتر کنیم.

منبع : نشریه داخلی قوه قضاییه