تفاهم‌نامه مرکز زنان و وزارت دادگستری برای ترمیم خانواده‌های آسیب‌دیده

رئیس مرکز امور زنان و خانواده از انعقاد تفاهم‌نامه میان مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت دادگستری با هدف حمایت و ترمیم خانواده‌های آسیب‌دیده خبر داد

رئیس مرکز امور زنان و خانواده از انعقاد تفاهم‌نامه میان مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت دادگستری با هدف حمایت و ترمیم خانواده‌های آسیب‌دیده خبر داد.

خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه مرکز زنان و وزارت دادگستری برای ترمیم خانواده‌های آسیب‌دیده

به گزارش فارس، مریم مجتهدزاده در مراسم  تجلیل از فعالان و تلاشگران حوزه زن و خانواده  که صبح امروز بدون حضور خبرنگاران حوزه زنان رسانه‌های مختلف برگزار شد،گفت: آقای رئیس‌جمهور همواره عنایات ویژه‌ای به بانوان داشته‌اند و همواره تلاش زنان را قدر می‌دانستند و با وجود اینکه فشارهای کاری داشتند، اما در مراسم مربوط به بانوان شرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه "در فرمایشات مقام معظم رهبری در شب گذشته، بدرقه خوبی از دولت به عمل آمد"، گفت: امکان ندارد کسی در کنار دکتر احمدی‌نژاد کار کند و احساس خستگی داشته باشد و من خودم احساس می‌کنم اگر ما شهدایی را تقدیم نظام کردیم، وارث خوبی برای آنها آمده است.

مجتهدزاده در ادامه به فعالیت‌های مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اشاره و تصریح کرد: ما با مدنظر قرار دادن بیانات و تدابیر مقام معظم رهبری تمام فرمایشات ایشان را از سال 68 جمع آوری کردیم و 3 هزار کلید واژه از آن استخراج شد که این موضوع مبنای تمام برنامه‌های ما قرار گرفت.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اضافه کرد: تا قبل از این در حوزه زنان تصمیم‌گیری‌ها بیشتر سلیقه‌ای بود اما این بار راهبردها کاملا با توجه به اسناد بالادستی تنظیم شد چنانچه 14 سند در حوزه زنان تنظیم شد و مسائلی چون بحث سلامت، پژوهش‌هایی در حوزه زنان از جمله باورهای دینی، اوقات فراغت، توسعه توانایی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد مورد توجه قرار گرفت.

وی همچنین اظهار کرد: در بحث ترمیم خانواده‌های آسیب‌دیده نیز با وزارت دادگستری تفاهمنامه داشتیم، ضمن اینکه اقدامات خوبی در حوزه بین‌المللی انجام شد و همچنین ستاد ملی زن و خانواده نیز بین قوای مختلف تشکیل شد.

منبع : خبرگزاری فارس