عواملی که ضوابط عمومی ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند تحت پیگرد قرار می‌گیرند

سرهنگ محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و اطلاعیه نیروی انتظامی درباره رعایت شأن این ماه مبارک توسط مردم اظهار داشت با مظاهر علنی روزه‌خواری و مسائلی که باعث ایجاد خدشه به عفت عمومی و حرمت جامعه می‌شود برخورد خواهد شد

سرهنگ محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و اطلاعیه نیروی انتظامی درباره رعایت شأن این ماه مبارک توسط مردم اظهار داشت: با مظاهر علنی روزه‌خواری و مسائلی که باعث ایجاد خدشه به عفت عمومی و حرمت جامعه می‌شود برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: پلیس قطعا با عواملی که ضوابط عمومی ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند برخورد می‌کند و آنها را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مردم ما مردم متدینی هستند که در ایام خاص سال مانند ماه محرم و ماه مبارک رمضان، خودکنترلی خوبی در جامعه از خود نشان می‌دهند هرچند این خودکنترلی می‌تواند در تمام ایام سال وجود داشته باشد و مردم برکت آن را هم ببینند.

زاهدیان با توصیه نسبت به رعایت حجاب و عفاف از سوی شهروندان گفت: اولین کسی که از رعایت اصول حجاب و عفاف بهره‌مند می‌شود، خود فرد است. هیچ‌کدام از مردم ما به دنبال این نیستند که مورد اهانت و حرمت‌شکنی قرار گیرند و اگر هم پلیس بر حفظ ارزش‌های اولیه عفاف و پوشش تأکید دارد، دلیلش این است که افراد مورد تعرض قرار نگیرند.

وی افزود: البته پلیس با همه مزاحمت‌ها به شدت برخورد می‌کند و مزاحمان را مخصوصا اگر در ملاعام باشد حتی اگر شاکی هم نداشته باشد تحت پیگرد قرار می‌دهد اما اینکه برخی افراد خودشان زمینه‌ای فراهم کنند که این مزاحمت‌ها ایجاد شود، نکته‌ای است که خودشان بنشینند و فکر کنند که آیا شأن و منزلتشان را در این می‌بینند که فردی که به اصول اخلاقی پایبند نیست، تنوع‌طلب و دنبال ماهی‌گرفتن از آب‌ گل‌آلود است، به او تعرض کند؟ اگر شأن خود را اینگونه نمی‌بینند باید خودشان، این ارزش‌ها را رعایت و منزلت‌شان را حفظ کنند.

 

منبع : خبرگذاری تسنیم