شناسایی 3 پیکر جدید ایرانی در عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی سه پیکر ایرانی دیگر در عربستان خبر داد

رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی سه پیکر ایرانی دیگر در عربستان خبر داد.

اوحدی: شناسایی 3پیکر جدید ایرانی در عربستانسعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت و گو باخبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت مفقودین ایرانی حادثه منا اظهارکرد: با پیگیری های انجام شده پیکر 3 تن دیگر از جانباختگان ایرانی حادثه منا پیدا شد و تعداد مفقودین به 33نفر کاهش یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: کار تشریفات قانونی انتقال سه پیکر جدید شناسایی شده به کشور در حال انجام است و این پیکرها به زودی به کشور باز میگردند.

وی با بیان اینکه تا به این لحظه هنوز اطلاعی از 33 زائر مفقود در دست نداریم فردا سفری به کشور عربستان خواهیم داشت تا در در جلسه کمیته مشترک ایران و عربستان که ساعت یازده روز دوشنبه برگزار میشود شرکت کنیم وپیگیری وضعیت مفقودین اولین موضوعیست که در این جلسه مطرح خواهد شد.

اوحدی تصریح کرد: هدف دوم از تشکیل کمیته مشترک تعیین وضعیت پیکرهایی است که عربستان بدون اجازه ایران دفن کرده است و تعداد زیادی از خانوداه ها به ماندن پیکرها در خاک عربستان رضایت دادند اما تعدادی از خانواده ها درخواست کرده اند که پیکرهای حجاجشان به کشور بازگردد از این رو نحوه انتقال این پیکرها در دستور کار این جلسه خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه هدف سوم از این نشست پیگیری حقوقی آسیب دیدگان فاجعه منا است گفت:کارگروه حقوقی بسیار قوی تشکیل شده است و کار کارشناسی نیز در بعثه مقام معظم رهبری در حال انجام است ضمن اینکه در جلسه ای که روز چهارشنبه در کمیسیون حقوقی مجلس داشتیم قرار شد کارگروهی با حضور ظرفیت های مختلف تشکیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: مسئولیت حقوقی به صورت طبیعی بر عهده معاونت کنسولی وزارت امور خارجه است که کارهای بسیار خوبی را تا به این لحظه انجام داده است.

وی در خصوص آخرین خبرها از دیده شدن دیپلمات سابق ایران در لبنان گفت: اطلاعی از آقای رکن آبادی مثل 33 زائری دیگر در دست نداریم  امیدواریم در این سفر با همکاری طرف سعودی به سمت تعیین وضعیت این مفقودین قدم بزرگی را برداریم.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: DNA که از بستگان درجه یک گرفته شده به عربستان می بریم و با توجه به موافقت وزارت بهداشت عربستان در خصوص اعزام تیم 5 نفره پزشکی قانونی ایران به عربستان،انتظار داریم کشور عربستان به شکل منطقی پاسخ گو باشد و نسبت به صدور ویزا اقدام نماید.

منبع : باشگاه خبرنگاران