6 ماه تا یک سال حبس برای مخدوش کردن پلاک

رییس پلیس راهور از نصب 1800دوربین در جاده‌ها خبر داد و گفت در تابستان93 حدود 5هزار نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای کشته شدند

رییس پلیس راهور از نصب 1800دوربین در جاده‌ها خبر داد و گفت: در تابستان93 حدود 5هزار نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای کشته شدند.

سردار تقی مهری در نشست خبری اقدامات راهور برای تعطیلات عید فطر از آمادگی کامل پلیس راهور برای انجام مأموریت در این ایام در استان‌های شمالی و همجوار خبر داد و خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز چهارشنبه 24تیر تعداد زیادی از افراد سفرهای عید فطر خود را آغاز می‌کنند. در واقع اجرای مرحله اول طرح سفرهای تابستانی تا قبل از ماه مبارک تمام شد و این مرحله دوم اجرای طرح تابستانی سفرها را با هماهنگی همه  دستگاه‌های امدادی و خدماتی و با محوریت پلیس اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای اجرای طرح مراسم نماز عید سعید فطر توسط تمامی نیروهای پلیس در مراکز استان‌ها و تمام شهرستان‌های سراسر کشور از شهروندان تقاضا کرد که برای شرکت در مراسم نماز عید سعید فطر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، افرادی نیز که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند، برای پارک خودروی خویش به راهنمایی‌های پلیس توجه کرده و در پارکینگ‌ها و معابر پیش‌بینی شده خودروهای خود را پارک کنند.

   نقشه ویژه‌ برای پارک خودروهای نمازگزاران

سردار مهری به اجرای نماز عید سعید فطر در تهران اشاره کرد و گفت: نقشه ویژه‌ای برای پارک خودروهای نمازگزاران تهرانی پیش‌بینی شده و از تمام شهروندان تقاضا می‌کنیم که به راهنمایی‌های پلیس و همچنین عوامل ستاد برگزاری نماز توجه کامل داشته باشند.

    از تمام ظرفیت خود برای ایجاد تسهیلات در جاده‌ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: پلیس راهور در طول چند روز تعطیلی از تمام ظرفیت خود برای ایجاد تسهیلات لازم در جاده‌های درون و برون‌شهری و به ویژه استان‌های شمالی، همجوار و همچنین شهرهای زیارتی استفاده خواهد کرد تا شهروندان سفر خوبی داشته باشند. وی یکی از مشکلات موجود در جاده‌های بین‌شهری را طولانی بودن روز در تابستان عنوان کرد و افزود: رانندگان ما باید استراحت را در برنامه سفر خود پیش‌بینی کنند تا با استراحت کافی به رانندگی ادامه دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به سئوالی درباره غیراستاندارد بودن خودروی پراید برای تردد در جاده‌ها اظهار کرد: بنا بر قوانین جاری کشور، پلیس مکلف است خودروهایی را شماره‌گذاری کند که تأییدیه استاندارد مورد لزوم کشور را از طرف سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت و معدن و همچنین تأییدیه محیط زیست را داشته باشد. وی تصریح کرد: تاکنون هیچ موضوعی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای عالی استاندارد مبنی بر این خودرو فقط می‌تواند در داخل شهر تردد کند نیامده است.

   شماره‌گذاری اسکانیاهای جدید

سردار مهری در مورد شماره‌گذاری اسکانیا هم گفت: بنا‌بر‌اعلام سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت 2 نوع جدید اسکانیا به نام مارال و دلفی به ما اعلام شده که شماره‌گذاری‌شان از تاریخ دوازدهم ماه‌جاری شروع شده است. وی گفت: پلیس بر اساس قانون و در صحنه‌های تصادف با تشخیص کارشناسان تصادف سهم تقصیر راه، راننده و خودرو را مشخص می‌کند و ما به عنوان پلیس درباره اسکانیاهای تولید قبل هنوز دغدغه داریم گرچه این شرکت فراخوان زده و دنبال رفع برخی نواقص است به نظر ما باید همچنان فراخوان داده شود تا اسکانیاهایی که در گذشته شماره‌گذاری شده‌اند تمام نواقصشان رفع شود.

   6 ماه تا یک سال حبس برای مخدوش کردن پلاک

سردار مهری درمورد مخدوش کردن پلاک‌ها اظهار کرد: مخدوش کردن پلاک تخلف نیست، بلکه جرم محسوب می‌شود که افرادی که شماره خودرو را تغییر دهند یا روغن‌مالی کرده یا از اسپری استفاده کنند یا هرگونه اقدام جعل انجام دهند توسط پلیس تحویل مراجع قضایی داده می‌شوند و برابر با قانون مجازات اسلامی ماده 720 توسط مراجع قضایی برخورد می‌شوند و از 6 ماه تا یک سال حبس را باید تحمل کنند.

منبع : روزنامه حمایت