سرانجام بازنشستگی با 25 سال سابقه

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با توجه به فرارسیدن هفته تامین اجتماعی خبرهایی را در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان، سرانجام بازنشستگی با 25 سال سابقه و بیمه عمر برای بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با توجه به فرارسیدن هفته تامین اجتماعی خبرهایی را در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان، سرانجام بازنشستگی با 25 سال سابقه و بیمه عمر برای بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد.

 محمدحسن زدا درباره آخرین وضعیت پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان اظهار کرد:‌ پرداخت‌ها بر حسب حروف الفبا از هفتم تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بر این اساس دیگر هیچ بدهی به بازنشستگان نداریم.

حداقلی‌بگیران تامین اجتماعی مشمول بسته های حمایتی شوند

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا امسال سبد کالایی به مناسبت ماه رمضان به مستمری بگیران این سازمان اعطا نشد گفت: خیر، اما همواره درخواست ما از وزیر رفاه این است که در سبدهای حمایتی گروه مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم درنظر بگیرند. توقع ما این است که اگر امکان این اقدام بوجود نیامد، لااقل حداقلی بگیران ما مشمول طرح های حمایتی بشوند.

برقراری بیمه عمر برای بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام این خبر که از ابتدای امسال بیمه عمر برای بازنشستگان تامین اجتماعی برقرار می‌شود، عنوان کرد: دومیلیون و 700 هزار بازنشسته داریم که از ابتدای امسال بیمه عمر برای آنها برقرار می‌شود و به ازای هر نفر ماهانه سه هزار تومان است.

وی افزود: بر این اساس در صورت فوت به بازماندگان مبلغ سه میلیون تومان اعطا می‌شود که جدای از حق کفن و دفن است.

سرانجام بازنشستگی با 25 سال سابقه

زدا در واکنش به انتقادهای مطرح در خصوص عدم اجرای ماده 10 قانون بازسازی و نوسازی صنایع و بازنشستگی کارگران با 25 سال سابقه کار اظهار کرد: زمانی که این قانون به تصویب رسید، کارگران شاغل در واحدهای صنعتی مشمول این قانون می‌توانستند در صورت داشتن حداقل 25 سال سابقه در صورت درخواست کارفرمایان مربوطه و پرداخت 50 درصد حق بیمه توسط کارفرما و مابه‌التفاوت 50 درصد حق‌بیمه و مستمری پرداختی تا رسیدن به سن بازنشستگی از سوی دولت از مزایای مستمری برخوردار شوند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: تا زمانی که بودجه می‌رسید این قانون را اجرا می‌کردیم، اما طی دو سال گذشته با عدم امکان دولت برای اختصاص این مبلغ مواجه شدیم. سال 93 پس از تشکیل جلسات کارشناسی و پیگیری مباحث حقوقی، در نهایت موافقت و مصوبه دولت را برای حل این مشکل دریافت کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس کارفرمایان مشمول ماده 10 قانون مذکور می‌توانند با تقبل کل بار مالی ناشی از اجرای این ماده، هزینه‌های پیش‌بینی شده بابت سنوات ارفاقی اعم از سهم کارفرما و دولت و سایر هزینه‌های مترتب شامل 50 درصد سهم کارفرما و 50 درصد سهم دولت و نیز هزینه مستمری متعلقه تا احراز شرایط بازنشستگی بیمه‌شده را راسا پرداخت و بیمه‌شدگان مورد درخواست بر اساس قانون بازنشسته و از مستمری بازنشستگی برخوردار شوند.

زدا با بیان اینکه اگر شخصی با شرایط موجود، از عهده پرداخت این مابه التفاوت بر بیاید می تواند از این امکان استفاده کند گفت: در غیراینصورت باید منتظر ماند که دولت تصمیمی در این خصوص می‌گیرد یا خیر؟

منبع : امروز فردا را می سازیم