رئیس کمیسیون قضایی مجلس خبر داد قانون آئین دادرسی کشور تیر ماه جاری می شود

رئیس کمیسیون قضایی مجلس از اجرای قانون آئین دادرسی کشور در تیرماه جاری خبر داد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس از اجرای قانون آئین دادرسی کشور در تیرماه جاری خبر داد.

   الهیار ملکشاهی در دیدار مجمع نمایندگان استان با نماینده ولی فقیه اظهار کرد: عملکرد نمایندگان مجلس با نگاه به قوانین نظام از چهار بعد قابل بررسی است.

  وی با بیان اینکه عملکرد نمایندگان در سطح و برد بین‎المللی قابل توجه است، افزود: براساس قانون اساسی نمایندگان مجلس در همه امور کشور و امور بین‎المللی مربوط به آن می‎توانند اظهارنظر کنند که در این راستا تلاش‎های زیادی شده است.

 ملکشاهی با اشاره به اینکه در برخی مواقع براساس ماموریت‎هایی که در مجلس بوده در جوامع بین‎المللی حضور یافته‎ایم و مواضع انقلاب اسلامی را بیان کردیم، گفت: در مجلس دومای روسیه مواضع ایران درخصوص سوریه و جلساتی با رئیس جمهور کرواسی داشته‎ایم.

وی یادآور شد: تلاشمان در این سفرها این بوده که در سطح بین‎المللی مواضعی که مواضع مقام معظم رهبری بوده است را بیان کنیم.

این نماینده اضافه کرد: وظیفه اصلی مجلس قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است و اکثر نمایندگان به خاطر حجم کاری که بر آنها تحمیل می‎شود استرس زمان دارند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: در سطح ملی به بودجه، قوانین مدنظر مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‎ای داریم.

وی با تاکید بر اینکه قانون آئین دادرسی کشوری یکی از قوانین پرافتخار است که در تیرماه جاری لازم‎الاجراست و اجرایی می‎شود، یادآور شد: مجازات اسلامی، کاداستر و حمایت از خانواده از جمله قوانینی است که به تصویب رسیده است.

ملکشاهی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل ماده 180، 154 میلیارد تومان به بودجه استان اضافه شد، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور یکی از مصوبات اصلی تخصیص 100 درصدی بودجه بود که متاسفانه انجام نشد، همچنین در بخش تخصیص ماده180، 47 درصد محقق شده و مابقی که 53 درصد است محقق نشده در حالیکه تخصیص کامل براساس مصوبه دولت می‎توانست کمک حال مردم باشد.

ملکشاهی با بیان اینکه ممکن است مسیر کاری را که در پیش گرفتیم مورد پسند خیلی از افراد نباشد،بیان کرد: آمار بیکاری در کوهدشت در مقایسه با لرستان بالاست بطوریکه این نرخ بیکاری 42 درصد گزارش شده است.

وی گفت: قرار بود کلنگ‎زنی ذوب‎آهن کوهدشت و رومشکان دو ماه پیش زده شود و با این پروژه‎ها 600 فرصت شغلی ایجاد می‎شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس با تاکید بر اینکه کارخانه پتروشیمی کوهدشت مشکل زیست محیطی داشت که برطرف شده است، بیان کرد: با راه‎اندازی این شرکت 400 نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

وی گفت: اخیراً در کوهدشت پیگیری کردیم روغن صنعتی با کمک اوقاف و استانداری کلنگ‎زنی شود. بحث لاستیک‎سازی کوهدشت نیز مصوب شده است. در مجموع چنانچه این پروژه‎ها به سرانجام برسند تازه کوهدشت می‎تواند به معدل استان برسد.

این نماینده مجلس یادآور شد: در سطوح زمین‎های آبی 40 درصد از اراضی کشور آبی، در لرستان 20 و در کوهدشت 10 درصد آبی هستند.

وی با بیان اینکه در بحث ماده 180 نیاز به بحث امور فرهنگی توجهی ویژه شود، اضافه کرد: 300 میلیارد تومان به مناطق کوهدشت و رومشکان برای مساجد اختصاص یافت.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با بحران آب در منطقه کوهدشت مواجه‎ایم، یادآور شد: سفره‎های آب زیرزمینی در این شهرستان کم شده و یا خشک شدند. خیلی از روستاهای کوهدشت با تانکر آبرسانی می‎شوند که نیاز است مسئولین اجرایی به این موضوع تا قبل از اینکه به بحران و سپس موضوع اجتماعی تبدیل شود، توجه ویژه داشته باشند.

منبع : اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری مرکز